2 Replies to “Oude Bomen”

  1. In de armen van Koning Winter

    zie mij hier staan, van mijn bladerkleed ontdaan
    naakt, terwijl van de vrieskou elke tak kraakt
    zelfs het mos op de bast
    is door de winter verrast
    als een skelet danst mijn schaduw op bevroren grond
    onvermoeibaar van ’ s morgens tot laat in de avond
    geworteld in de aarde
    die me ooit baarde
    onderga ik de seizoenen
    tussen sparren en andere eeuwige groenen
    zij dragen altijd hun bloot bedekkend kleed
    nee, de natuur is niet voor alles wat leeft even wreed

    Je bent werkelijk een bron van inspiratie voor mij, Francina. Dank je wel!
    Bedankt ook voor de vele positieve reacties op mijn spinsels.
    Weet dat ik jouw prachtige gedichten enorm waardeer.
    Mijn Engels is helaas te gebrekkig om jouw gedichten in de taal van Shakespeare in de diepte te begrijpen.
    Het is de reden dat ik daar geen reactie op zal schrijven.

    Vriendelijke groeten, Lenjef.

    1. Dank je wel, Lenjef. Deze is ongelofelijk goed… Zo mooi, of de boom tot leven komt zoals je dit gedicht hebt verwoord. Ik vind ook mooi de vergelijking met de kale boom en de eeuwige groenen. Zo treffend neergezet, Ga je deze gedichten die je hier telkens achterlaat ook op je eigen blog posten, want het zou eeuwig zonde zijn als zij alleen hier leven. Zij hebben een groter publiek verdiend, vind ik.

      De waardering is wederzijds , Lenjef, Ik bewonder hoe jij met rijm kan schrijven en het zo vloeiend en ongedwongen overkomt. Maar zeer zeker ook de diepgang van je gedichten spreekt mij erg aan.

      En ik begrijp waarom je niet op de Engelse reageert, is ook echt geen probleem hoor.

      groetjes, Francina

Please leave a comment. Thank you kindly

