Het Gedicht der Liefde

Als onze handen teder strelen,
de gevormde lijnen van ons bestaan,
onze lippen drinken, onverzadigbaar
van de bron van het wezenlijke zijn –
als onze woorden stilaan zwijgen
doch we spreken door aanraken;
en twee harten zich begeven,
naar daar waar hun zielen leven.

Dan, alleen dan lezen wij ademloos
in de zucht van het beleven,
het gedicht door liefde geschreven.

4 Replies to “Het Gedicht der Liefde”

  1. Liefde is

    gestreeld worden en zelf zacht strelen
    in je soulmate jezelf verliezen
    het liefdesmoment bevriezen
    woordeloos gevoelens met elkaar delen

    Verliefde ogen

    ja, mensen kunnen elkaar soms ontzettend graag zien
    ze hoeven zelfs geen klassiek koppel te zijn bovendien

    het kan man-man of vrouw-vrouw wezen
    als er maar liefde in de ogen staat te lezen

    helaas is menig hart dat bemint
    letterblind

    Dit onnavolgbaar prachtige gedicht van jou gaf me inspiratie voor twee verschillende, ook in stijl, gedichtjes. Soms vraag ik me af of alleen dichters weten wat echte liefde is.
    Lenjef

    1. Dank je wel, Lenjef , voor wederom twee mooie gedichten. Inderdaad geheel in stijl, deze twee gedichten van jou. De tweede is erg goed, en zeker de eindlijnen *helaas is menig hart dat bemint
      letterblind *

      Goede vraag trouwens ook of alleen dichters maar weten wat echte liefde is. Ik denk het niet, maar zij kunnen het waarschijnlijk beter omschrijven. Ik heb eens een gedicht gelezen waarin de volgende woorden in voorkwamen. : Wordt niet verliefd op een dichter, want zijn hoogste goed is in zijn boek. De naam van het gedicht en de dichteres weet ik zo gauw niet meer. Als ik het nog een keer tegen kom laat ik het je wel weten van wie het was.

      groetjes,
      Francina

Please leave a comment. Thank you kindly

