De Cirkel

Als ik zou blijven,
om herfstgedachten te oogsten
voor maanloze winternachten,

zal ik dan vinden
na het verdorren der bladeren,
enkel het desolate ochtendgloren.

Als ik weg zou gaan,
samen met de laatste zomerdag
wanneer de wilde ganzen roepen,

zal ik dan vinden
met het wederkeren van de lente,
dat ik te vroeg ben weggegaan.

2 Replies to “De Cirkel”

  1. ik vind net je mooie gedicht op deze post. Mijn excuses voor de wel erg late reactie Lenjef , deze moet er tussendoor geslipt zijn in mijn vakantie tijd verleden jaar. . Ik ben wat gedichten aan het opslaan die ik kwijt geraakt was. Zoals altijd blijf ik mij verbazen over jpuw mooie woordenspel. Alsnog met veel plezier gelezen.
    groetjes, Francina

  2. Le quattro stagioni

    de eeuwige wederkerigheid van elk seizoen
    geeft andere kleuren en geuren
    opent en sluit ramen en deuren
    alleen de nacht is blind voor ‘t nieuwe groen

    Jouw prachtige gedicht doet me spontaan denken aan Le quattro stagioni van Vivaldi, Francina. Adembenemend mooi geschreven!
    Lenjef

Please leave a comment. Thank you kindly

