Als Jij

Als jij mij zou vragen
of er na vandaag nog een morgen is,
dan zouden mijn lippen zwijgen –
ik jou mijn antwoord schuldig blijven,
omdat jij dan aan mij zou vragen,
te verklaren met woorden in zinnen,
waarom mijn hart, trillend als een espenblad,
toegaf aan wat mijn ziel zachtjes fluisterde
en in mijn ogen alleen voor jou te lezen was,
dat, wat ik enkel aan jou heb kunnen geven.

2 Replies to “Als Jij”

  1. Zeg het mij

    kunnen
    woorden
    en zinnen de kracht vertalen

    die nodig is om door te gaan
    niet stil te blijven staan

    wanneer
    ooit verliefde ogen
    geen warmte meer uitstralen

    Dit gedicht is tot de laatste letter zeldzaam pure en breekbare liefde.
    Al ben ik een haan, het geeft me kippenvel, Francina.
    Lenjef

    1. Dank je wel, Lenjef, voor weer een ander prachtig gedicht. Je blijft mij verbazen met je woordenspel die zo raak zijn. Liefde is sterk maar ook heel kwetsbaar inderdaad.
      groetjes, Francina

Please leave a comment. Thank you kindly

